Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Filyos-Çatalağzı
Yolu’nun Zonguldak-Amasya-Kurucaşile-Cide Yol Projesi’nin önemli bir parçası
olduğunu belirterek, Filyos Limanı güzergahında trafiği önemli ölçüde
rahatlatacak Filyos-Çatalağzı Yolu’nun 2024 yılında hizmete alınmasının
hedeflendiğini bildirdi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Zonguldak’ta Filyos-Çatalağzı Yolu şantiyesindeki incelemesinin
ardından açıklama yaptı.
Ulaştırma ve Altyapı
Bakanlığı’nın, Türkiye’nin doğusu-batısı, kuzeyi-güneyi demeden yatırımlara var
gücüyle devam ettiğini belirten Karaismailoğlu, “2003 yılında başlattığımız
kara, hava, demir, denizyolu ve haberleşme hamleleri sayesinde;
Cumhuriyetimizin 100. yılının eşiğindeki ülkemizi, ulaşım ve haberleşmede
bölgesinde lider, dünyada da önemli bir kavşak noktası haline getirdik. Bugün
de karayolu ulaşımını, bölünmüş yol standardında, çok daha güvenli, hızlı ve
konforlu hale getirerek ulaşıma, ticarete ve sosyal hareketliliğe katkı
sağlayacak Zonguldak-Amasra-Kurucaşile-Cide Yolu’nun önemli bir bölümü olan
Filyos-Çatalağzı Yolu’ndaki çalışmaları yerinde inceliyoruz” dedi.
Son 2 yılda Zonguldak’ta büyük
yatırımlar gerçekleştirildiğini aktaran Karaismailoğlu, “Zonguldak-Mithatpaşa
Tünelleri’nin yapım şantiyelerini inceledik. Yenilenen ve pisti büyütülen
Çaycuma Havalimanı’na indik; çalışmaların sonuçlarını yerinde gördük. Asrın
projesi Filyos Limanı’nı 4 Haziran 2021’de Cumhurbaşkanımızın teşrifleriyle
hizmete açtık. Ocak ayında Zonguldak-Kilimli Yolu ve Prof. Dr. Şaban Teoman
Duralı Tünelleri’ni hizmete sunduk” ifadelerini kullandı.
BİZ YALNIZCA MİLLETİMİZİN DERDİNDE, ONA EN İYİ HİZMETİ SUNMANIN
PEŞİNDEYİZ
AK Parti hükümetleri döneminde,
ulaştırma ve haberleşme yatırımları için 1 trilyon 600 milyar liranın üzerinde
yatırım gerçekleştirildiğini belirten Karaismailoğlu, bu yatırımların içinde
yüzde 61’lik oranla büyük payı, karayolları projelerinin aldığını kaydetti.
Ülke genelindeki karayolu yatırımlarıyla bölünmüş yol uzunluğunu 4,5 kat
artırarak 28 bin 664 kilometreye, otoyol uzunluğunu 2 katına çıkararak 3 bin 633
kilometreye ulaştırdıklarını vurgulayan Karaismailoğlu, tünellerin uzunluğunu
da 13 kat artırarak 650 kilometrenin üzerine çıkarıldığını dile getirdi. “Köprü
ve viyadüklerimizi de 2,5 kat artırdık. Ülkemizin yalçın kayalarını, derin
vadilerini tünel ve viyadüklerle aşıyoruz. Biz yalnızca milletimizin derdinde,
ona en iyi hizmeti sunmanın peşindeyiz” diyen Karaismailoğlu, AK Parti’nin, 20
yıldır Türkiye’nin kalkınması, istihdam yaratması, ekonomisinin büyümesi için
projeler ürettiğini, eser siyaseti yaptığına işaret etti.
YILLIK 22.4 MİLYAR DOLAR TASARRUF SAĞLADIK
Devlet aklıyla geliştirilen
projelerin milletin hizmetine sunulduğunun altını çizen Karaismailoğlu,
konuşmasına şöyle devam etti;
“Artık Türkiye bir avuç insan
için kalkınanların ülkesi değil, 84 milyonun Türkiye’sidir. Türkiye’ye çağ
atlatan projeler seçkinlerin değil, milletindir. Ülke genelindeki yol
yatırımlarımızla; yollarımızın işletme performansını artıran kesintisiz trafik
akışıyla, seyahat süresinde yıllık 10,5 milyar saat tasarrufu elde ettik. Yol
güvenliği ve seyahat süresindeki kısalmalar sayesinde; zamandan 17 milyar 238
milyon dolar, akaryakıttan 908 milyon dolar, bakım onarımdan 636 milyon dolar
ve çevre etkilerinden 16 milyon dolar çevre tasarrufu olmak üzere, yıllık
toplam 22 milyar 408 milyon dolar tasarruf sağladık. Bütün bunlara ek olarak,
emisyon salınımını 5,5 milyon ton azalttık. Son 20 yılda ülkemizde: araç sayısı
yüzde 170 ve taşıt hareketliliği de yüzde 142 oranında artarken, yaptığımız
yerinde yatırımlar ve hizmete açtığımız yollarımız sayesinde kazalardaki can
kayıplarımız yüzde 81 oranında azaldı.”
ZONGULDAK’A 13.6 MİLYAR TL’NİN ÜZERİNDE ULAŞTIRMA VE HABERLEŞME
YATIRIMI YAPTIK
Ülke genelindeki ulaştırma ve
haberleşme yatırımlarından Batı Karadeniz’in ‘kara elması’ Zonguldak’ın da hak
ettiği payı aldığına, almaya da devam edeceğine dikkati çeken Karaismailoğlu,
“Son 20 yılda Zonguldak il genelinde yaptığımız, ulaştırma ve haberleşme
yatırımlarının miktarı, 13 milyar 695 milyon liranın üzerindedir.
Zonguldak’taki karayolları yatırımları için 9 milyar 870 milyon liralık kaynak
ayırdık. Son 20 yılda Zonguldak’taki; karayolu yatırım harcamalarını 21 kat,
bitümlü sıcak asfaltlı yol uzunluğunu 12 kat ve bölünmüş yol uzunluğunu da 8
kat artırdık. Zonguldak’ı bölünmüş yollarla Bartın, Bolu ve Düzce’ye bağladık.
İl genelinde 14’ü tek tüp ve 5’i de çift tüp olmak üzere toplam uzunlukları 13
bin 100 metreyi aşan 19 tüneli halkımızın hizmetine sunduk. Ayrıca, toplam
uzunluğu 5 bin 700 metreye yaklaşan 64 köprüyü tamamladık. 22 Ocak 2022
tarihinde, 6,5 kilometrelik Zonguldak-Kilimli Yolu’nu hizmete açtık. Bu yol
hattında yer alan Prof. Dr. Teoman Duralı Tünellerinin toplam uzunluğu bin 883
metredir. Proje ile birlikte Zonguldak ile Kilimli ilçeleri arasındaki güzergah
4,5 kilometre daha kısalttık. Seyahat süresi 30 dakikadan 5 dakikaya indi.
Bunun yanında, yine Zonguldak-Amasra-Kurucaşile-Cide Yolu üzerinde yer alan
Kilimli-Çatalağzı yolumuzun uzunluğu 5,3 kilometredir. Ayrıca; toplam uzunluğu
34,3 km olan Çaycuma-Bartın Ayrımı-Filyos-Kilimli-Zonguldak Yolu’nun 6,5
kilometresi bitümlü sıcak kaplamalı bölünmüş yol olarak trafiğe açtık. Kalan
27,8 kilometrelik kesimde 3 ayrı ihale kapsamında çalışmalar devam etmektedir”
değerlendirmesinde bulundu.
TRAFİK RAHATLAYACAK, MESAFE KISALACAK
Filyos-Çatalağzı Yolu’nun,
Zonguldak-Amasya-Kurucaşile-Cide yol projesinin önemli bir parçası olduğunu
aktaran Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, bölgede doğu-batı yönünde ulaşım
sağlayan Zonguldak – Amasra- Kurucaşile – Cide Yolu’nun aynı zamanda uluslararası
ulaşım akslarından Karadeniz Sahil Yolu’nun da önemli bir bölümünü
oluşturduğunu söyledi. “Yol projesinde, Zonguldak’ın Hisarönü, Saltukova ilçe
ve beldelerinin bağlandığı sahil şeridinde yoğun nüfuslu yerleşim yerleri,
sanayi tesisleri, Filyos Serbest Bölgesi yer alıyor” diyen Karaismailoğlu,
“Filyos Limanı’nın tamamlanmasıyla özellikle ağır taşıt trafiğinin artacak. Bu
nedenle ulaşımın güvenli ve hızlı bir şekilde sağlanması önem arz ediyor.
Karayolu projemiz, Türkiye’nin geleceği için önemli bir yatırım. Trafiği
rahatlatacak, mesafeyi kısaltacak, böylece ekonomik fayda sağlayacak. Projemizi
2024’te hizmete almayı hedefliyoruz. Filyos-Çatalağzı Yolumuzun uzunluğu 13,8
kilometre. Bitümlü sıcak kaplamalı bölünmüş yol kapsamında; 7 adet çift tüp
tünel, 2 aç-kapa tüneli, 2 tek köprü ve 2 farklı seviyeli kavşak yapım işleri
yer alıyor” ifadelerini kullandı.
TÜRKİYE, SON 20 YILDA YAPTIĞI BÜYÜK ALTYAPI ATILIMI SAYESİNDE DÜNYADA
EN ÜST LİGE ÇIKTI
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Karaismailoğlu, “Bizler, halkımıza hizmeti, Hakka hizmet aşkıyla yapıyoruz.
Hizmet kervanımızda ‘Durmak yok, yola devam’ ilkesi ve kararlılığıyla
çalışıyoruz. Tüm Türkiye’de olduğu gibi Zonguldak’taki ulaşım ve haberleşme
yatırımlarımız hız kazanarak devam edecek. Tamamlayıp hizmete açtığımız her
yol, tıpkı akarsu gibi, geçtiği yerlerin üretim, istihdam, ticaret, kültür ve
turizmine önemli katkılar sağlıyor. Türkiye, son 20 yılda yaptığı büyük altyapı
atılımı sayesinde dünyada en üst lige çıktı. Altyapının sağladığı doğrudan,
dolaylı ve tetikleyici ekonomik etkilerle en büyük 10 ekonomi arasında yerini
alacak” diyerek sözlerini tamamladı.