ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI KARAİSMAİLOĞLU: KAZLIÇEŞME-SİRKECİ KENTSEL ULAŞIM VE REKREASYON ODAKLI DÖNÜŞÜM PROJESİ İSTANBUL’A NEFES ALDIRACAK
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Kazlıçeşme-Sirkeci
Kentsel Ulaşım ve Rekreasyon Odaklı Dönüşüm Projesi’nin İstanbul’a nefes
aldıracağına dikkati çekti ve yüzde 43 ilerleme kaydedilen projenin 2023’ün ilk
çeyreğinde tamamlanarak vatandaşların hizmetine sunulacağını söyledi. Projenin
hizmete girmesiyle birlikte; 2023-2053 yılları arasında toplam 785 milyon 77
bin euro kazanç sağlanacağının altını çizen Karaismailoğlu, “Hesaplanabilir
tasarruf ve kazancın ötesinde İstanbulluların rahat güvenli ve konforlu
yolculuğun yanında nefes alabilecekleri, yeşil alanlar oluşturuyor, kültür
mirasımıza sahip çıkıyoruz. Bunun toplumsal kazancı hesap edilemez. Bizler
halka hizmeti, Hak’ka hizmet olarak görüyoruz. Başkalarının yaptıkları
hizmetlerin üzerine konup, algı operasyonlarıyla siyasi rant devşirmiyoruz”
dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Kazlıçeşme-Sirkeci Kentsel Ulaşım ve Rekreasyon Odaklı Dönüşüm
Projesi şantiyesinde açıklama yaptı. Konuşmasına üniversite sınavına girenlere
başarılar dileyerek başlayan Karaismailoğlu, “İstanbul’a ne yaparsak yapalım
yine de az kalır. Şunu özellikle ifade etmek istiyorum ki, bugün burada
İstanbul’umuz için tarihi bir projenin gelişmesine tanıklık ediyoruz.
Kazlıçeme-Sirkeci Kentsel Ulaşım ve Rekreasyon Odaklı Dönüşüm Projemiz, sadece
bir raylı sistem işi değil, aynı zamanda yaya odaklı yeni nesil bir ulaşım
projesidir. İstanbul’a önemli bir eser daha kazandırmanın gurur ve mutluluğunu
birlikte yaşıyoruz” ifadelerini kullandı.
TÜRKİYE, SON 20 YILDA YAPTIĞI BÜYÜK ALTYAPI ATILIMI SAYESİNDE DÜNYADA
EN ÜST LİGE ÇIKTI
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
olarak, Türkiye’deki ulaşım ve haberleşme sistemlerini bir bütün olarak
değerlendirdiklerini aktaran Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti;
“Kara, hava, deniz ve
demiryollarını, birbirini tamamlayan, etkileyen ve bütünleyen sistemler olarak
görüyoruz. Başkalarının ne dediğine kulak asmadan, polemiğe girmeden, eser
siyasetimizden ödün vermeden milletimiz için çalışmalarımızı var gücümüzle
sürdürüyoruz. Hükümetlerimiz döneminde; ülkemizin ulaşım ve haberleşmesi için 1
trilyon 600 milyar liranın üzerinde yatırım yaptık. Bu miktarın, 328 milyar
lirasını demiryollarına ayırdık. Türkiye, son 20 yılda yaptığı büyük altyapı
atılımı sayesinde dünyada en üst lige çıktı. Altyapının sağladığı doğrudan, dolaylı
ve tetikleyici ekonomik etkilerle en büyük 10 ekonomi arasında Türkiye yerini
alacak. Son 20 yılda, bin 432 kilometre hızlı tren hattı inşa ettik. Sinyalli
hat uzunluğumuzu yüzde 183, elektrikli hat uzunluğumuzu da yüzde 188 arttırdık.
Konvansiyonel hat uzunluğumuzu da 11 bin 590 kilometreye ulaştırdık. Bu şekilde
toplam demiryolu ağımızı 13 bin 22 kilometreye çıkardık.”
Nisan ayında Ulaştırma ve
Lojistik Ana Planı’nı paylaştıklarını anımsatan Ulaştırma Bakanı
Karaismailoğlu, Türkiye’nin 2053 yılına kadar tüm ulaşım sistemlerine yönelik
hedeflerini belirlediğini söyledi. “Buna göre, demiryollarında toplan hat
uzunluğunu 28 bin kilometrenin üzerine çıkaracağız” diyen Karaismailoğlu, yolcu
taşımacılığının payını da yüzde 1’den yüzde 6’ya yükseltileceğini kaydetti. Yük
taşımacılığında ise yüzde 5’ten yüzde 22’ye ulaşılacağını dile getiren
Karaismailoğlu, hızlı tren bağlantısına sahip şehir sayısının 8’den 52’ye
yükseltileceğini ifade etti. Karaismailoğlu, demiryolu işletmeciliğinde enerji
ihtiyacının yüzde 35’inin yenilenebilir enerji kaynaklarından karşılanacağının
altını çizdi.
İSTANBUL’UN RAYLI SİSTEM AĞININ %50’SİNDEN FAZLASINI BAKANLIĞIMIZ
KAZANDIRACAK
Şehirlerarası hatlardaki bu denli
başarıların yanında kent için raylı sistemlerde de ciddi yatırımlara imza
attıklarına vurgu yapan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, şu
değerlendirmelerde bulundu;
“Türkiye genelinde 12 ilimizde
toplam 811 kilometre şehir içi raylı sistem hattı işletmede. Bu hattın 312
kilometresi Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımız tarafından inşa edildi. Ülke
genelinde bakanlığımızca İstanbul, Ankara, Bursa, Kocaeli, Gaziantep, Kayseri
de yapımı devam eden 14 ayrı projemizin toplam uzunluğu 185 kilometredir.
İstanbul’da inşa edilerek hizmete sunduğumuz Marmaray ve Levent Hisarüstü metro
hattı uzunluğu 80 kilometreyi bulmaktadır. Kıtaları denizin altından
birleştiren Marmaray’la her gün 600 bin İstanbullu seyahat ediyor. Dünya kenti
İstanbul’da yapımı devam eden 7 ayrı hattın da toplam uzunluğu ise 103,3
kilometre. Kazlıçeşme-Sirkeci Raylı Sistem ve Yaya Odaklı yeni nesil ulaşım
projesinin yanı sıra İstanbul’daki diğer 6 projemizde de hızla gelişim
kaydediyoruz. Bunlar; Pendik-Tavşantepe-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro hattı,
Bakırköy (İDO)-Bahçelievler-Bağcılar Kirazlı Metro hattı, Başakşehir-Çam
Sakura-Kayaşehir Metro hattı, Gayrettepe-Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metro
hattı, Altunizade-Çamlıca Bosna Bulvarı Metro hattı ve Küçükçekmece
Halkalı-Başakşehir-Arnavutköy İstanbul Havalimanı Metro hattı projeleridir.
İstanbul’da şuan çalışan raylı sistem ağının uzunluğu 263 kilometredir.
Projelerimizin tamamlanmasıyla bu uzunluk, 366 kilometreye çıkacak. Gururla
ifade etmekteyiz ki; Mega şehir İstanbul’un raylı sistem ağının yüzde 50’sinden
fazlasını bakanlığımız kazandırmış olacaktır.”
İSTANBUL’UMUZUN ORTASINDA BİR ULAŞIM, DİNLENME VE SOSYAL ALAN TESİS
EDİYORUZ
Kazlıçeşme-Sirkeci Raylı Sistem
ve Yaya Odaklı yeni nesil ulaşım projesi hakkında da bilgi veren
Karaismailoğlu, “Bugün yerinde
incelemediğimiz Yeni Nesil Ulaşım Projesi Marmaray ile entegredir ve 8 durağı
vardır. Bu kapsamda; mevcut haliyle, Sirkeci-Kazlıçeşme arasında atıl şeklide
duran 8,3 kilometrelik hat üzerinde iyileştirme ve yeni düzenlemeler yapıyoruz.
Bu yeni konseptte, güzergah hem demiryolu ve hem de yürüyüş kulvarı olacak.
Yani, çevreci bir demiryolu hattından bahsediyoruz. Proje Kapsamında; 7,3
kilometrelik yaya yolu, 6,3 kilometrelik bisiklet yolu, 10 bin 120 metrekarelik
meydan ve rekreasyon alanı, 74 bin metrekare yeni yeşil alan, 6 bin metrekare
kapalı sosyal ve kültürel mekan, 9 adet yaya altgeçidi, 3 adet yaya üst geçidi,
1 adet karayolu üst geçidi, 12 adet karayolu altgeçidi ve 2 adet de taşınacak
yaya üst geçidi yer alıyor. Kazlıçeşme-Sirkeci Raylı Sistem ve Yaya Odaklı Yeni
Nesil Projemiz ile İstanbul halkına hızlı, rahat, çevreci ve hibrit bir ulaşım
imkanının yanında; bisiklet ve scooter kullanım alanları ile birlikte, spor ve
gezinti alanları da var. Ne mutlu bize ki; sosyo kültürel olarak yeni nesil
içeriklerle, ekolojik ve ekonomik bir ulaşım hattını daha inşa ediyor,
milletimize kazandırıyoruz. 20 Eylül 2021 tarihinde Sirkeci Garı’nda lansmanını
yaptığımız proje çalışmalarında bugüne kadar 42 bin 570 metre rayın, 410 adet
katener direğinin ve 24 kilometrelik enerji telinin demontajını tamamladık. Yeni
sistemin kurulması için hazırlıkları bitirdik. Yüzde 43 oranında ilerleme
kaydettiğimiz projenin tamamlanmasıyla birlikte, 215 bin metrekarelik çalışma
alanında, demiryolu hattının bir yönü trenler tarafından kullanılacak. Diğer
yönü de yaya yürüme, dinlenme ve rekreasyon alanlarından oluşacaktır. Böylece,
daha önce sadece demiryolu için kullanılan alanın yüzde 57’sinin yaya
kullanımına açık yeşil alan olmasını sağlıyoruz. Dünyanın gözbebeği
İstanbul’umuzun ortasında bir ulaşım, dinlenme ve sosyal alan tesis ediyoruz.
Bu proje ile hattı kullananlarla birlikte, güzergah üzerinde ikamet eden tüm
vatandaşlarımızın da yaşam konforunu artırıyoruz” değerlendirmesinde bulundu.
ATA YADİGARI TESCİLLİ DURAKLARIMIZI ASLINA UYGUN OLARAK RESTORE
EDİYORUZ
Aynı zamanda, kültürel ve tarihi
mirasa da sahip çıktıklarının altını çizen Karaismailoğlu, proje kapsamındaki
ata yadigarı tescilli durakların da aslına uygun olarak restore edildiğini
söyledi. “Bu süreçte elbette ki sanat tarihçilerimiz, mimarlar, restoratörler
ve arkeologlardan oluşan kurul kararlarına uygun hareket ediyoruz” diyen
Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Hesaplanabilir tasarruf ve kazancın ötesinde
İstanbulluların rahat güvenli ve konforlu yolculuğun yanında nefes
alabilecekleri, yeşil alanlar oluşturuyor, kültür mirasımıza sahip çıkıyoruz.
Bunun toplumsal kazancı hesap edilemez. Bizler halka hizmeti, Hak’ka hizmet
olarak görüyoruz. Başkalarının yaptıkları hizmetlerin üzerine konup, algı
operasyonlarıyla siyasi rant devşirmiyoruz. Görev alanlarımıza giren işlerden
imtina edip, yükü başkalarına atmıyoruz. Mega kentte toplu taşımayı ihmal edip
halka çile çektirmiyoruz. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak,
vatandaşlarımızın ulaşım ihtiyaçlarını karşılarken, aynı zamanda, şehrin en
değerli alanlarını yeniden düzenleyerek milletimize kazandırıyoruz. Bu anlamda;
Haliç Yat Limanı, yakında başlayacağımız Yenikapı Kurvaziyer Limanı ve
Kazlıçeşme-Sirkeci Raylı Sistemi ve Yaya Odaklı Yeni Nesil Ulaşım projelerimiz
örnek çalışmalarımızdır” şeklinde konuştu.
785 MİLYON 77 BİN EURO KAZANÇ SAĞLAYACAĞIZ
Kazlıçeme-Sirkeci Kentsel Ulaşım
ve Rekreasyon Odaklı Dönüşüm Projesi’ni Cumhuriyetin 100. kuruluş yıl dönümü
2023’ün ilk çeyreğinde tamamlanarak, vatandaşların hizmetine sunulacağını
belirten Karaismailoğlu, “Projemizin hizmete girmesiyle birlikte; 2023-2053
yılları arasında sağlayacağı ekonomik kazancı da ifade etmek istiyorum.
Karayolu bakım ve işletmesi açısından; 425 milyon 562 bin Euro, kaza azalmaları
açısından; 116 milyon 971 bin euro ve zamandan 242 milyon 544 bin euro olmak
üzere toplamda; 785 milyon 77 bin euro kazanç sağlayacağız” diye konuştu.
İSTANBUL’U NASIL YÖNETTİKLERİ ORTADA
Millet olarak İstanbul sevdasının
1071’de başladığını, 1453’te hizmet aşkına dönüştüğünü kaydeden Karaismailoğlu,
konuşmasını şu sözlerle tamamladı;
“Hükümetlerimizin İstanbul’daki
hizmet süreci, artarak da devam ediyor. İstanbul için ne yapsak, İstanbullular
için ne hizmet götürsek, yeridir, yerindedir. Bizler, hizmeti ‘Hakka hizmet
aşkı’ ile yapıyoruz. İstanbul tarihi kimliğiyle, Türkiye’ye kazandırdıklarıyla,
milletimizin gönlünde kurduğu taht ile her zaman en iyisini hak ediyor.
Maalesef İstanbul’u nasıl yönettikleri ortada. Bozulan otobüsler, bitirilemeyen
metro hatları, üzerine harfiyat dökülen metrolar, bozuk yollar, bitirilemeyen
iptal edilen projeler, bakanlığımızın yaptığı hizmetleri sahiplenme, bu
zihniyetin en iyi yaptığı şey karşı çıkmak. Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ne;
Marmaray’a, Avrasya Tüneli’ne, İstanbul Havalimanı’na, Osmangazi Köprüsü’ne
‘istemeyiz’ dediler. İzmir Otoyolu’na, Kuzey Marmara Otoyolu’na ve tabii 1915
Çanakkale Köprüsü’ne karşı çıktılar. Bu gayri ciddi ve kısa vadeli zihniyetleri
dikkate almadık. Almayacağız da. Yolumuza devam ettik. Neticede bu eserler
halkımızın günlük yaşantısına hız getirdi, tasarruf getirdi, konfor getirdi.
Artık İstanbullular; felç olan ulaşımı görmek istemiyor. İstanbul Büyükşehir
belediyesinin sorumluluğunda olan ve 2019 öncesi ihalesi yapılmış 100 kilometre
uzunluğundaki metro hatlarının da bir an önce bitirilmesini İstanbullular
bekliyor ama maalesef İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nde böyle bir çalışma ve
heyecanı görmemekteyiz. İstanbullular, Fatih ve Zeytinburnu arasında
Kazlıçeşme- Sirkeci projesi gibi yeni ve yaşanabilir projeleri yakından takip
ediyor. İstanbullular, yapılanları yakinen görüyor. Ulaştırma ve Altyapı
Bakanlığı olarak, İstanbul’u yeni, ekonomik, ekolojik ve çevreci yatırımlara
kavuşturuyoruz. İstanbul için, Türkiye için, bölgemiz için, canla başla
çalışıyoruz, çalışmaya da devam ediyoruz. Tüm Türkiye de olduğu gibi Halkının
ihtiyaçlarına cevap veren, hızlı, emniyetli ve konforlu bir ulaşım sistemine
sahip bir dünya şehrini inşa ediyoruz.”