ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI KARAİSMAİLOĞLU: AVRUPA HAVALİMANLARINDA KAOS, TÜRKİYE HAVALİMANLARINDA KONFOR VAR
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, İstanbul Havalimanı’nın Avrupa havalimanlarını geride bırakarak birinciliğini her geçen gün sağlamlaştırdığını belirterek, “Avrupa havalimanlarında kaos var. Türkiye havalimanlarında konfor var. İstanbul Havalimanı gibi mega yatırımlarımız ve aldığımız diğer önlemler sayesinde bagaj, trafik ve uçuşlarda aksamalar, sıkıntılar yaşamıyoruz” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Kadirli-Osmaniye Yolu şantiyesinde incelemelerde bulundu,
ardından açıklama yaptı. Gelecek vizyonunun en önemli unsurlarından birinin
Türkiye’nin rekabet gücüne ve toplumun yaşam kalitesinin yükseltilmesine
katkıda bulunan; güvenli, ekonomik, konforlu, çevreye duyarlı, kesintisiz ve
sürdürülebilir bir ulaştırma sistemi oluşturmak olduğunu kaydeden
Karaismailoğlu, AK Parti hükümetleri döneminde Türkiye’nin kara, hava, demir ve
denizyolları ile birlikte bilişim ve iletişim sektörlerinde adeta devrim
niteliğinde mesafeler kat ettiklerini söyledi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
olarak, 2003-2022 arasında Türkiye’nin ulaşım ve haberleşme altyapısına 1
trilyon 670 milyar lira yatırım gerçekleştirdiklerini aktaran Karaismailoğlu,
yapılan yatırımlar hakkında şu bilgileri verdi:
“Ülke genelinde, bölünmüş yol
uzunluğunu 6 bin 100 kilometrelerden aldık. 28 bin 700 kilometreye çıkardık.
Otoyol ağını 2 kattan fazla artırarak, 3 bin 633 kilometreye ulaştırdık. Geçit
vermeyen dağları tünellerle, derin vadileri viyadüklerle aştık. Köprü ve
viyadük uzunluğunu, 729 kilometreye çıkardık. 50 kilometre olan toplam tünel
uzunluğumuzu, 13 katına yükselterek 661 kilometreye ulaştırdık. Ülkemizi,
Avrupa’nın 6’nci, dünyanın da 8’inci Yüksek Hızlı Tren işletmecisi yaptık.
Toplam demiryolu ağımızı, 13 bin 22 kilometreye çıkardık. 26 olan havalimanı
sayımızı 57’ye yükselttik. 2003 yılında 2 merkezle 26 noktaya yapılan iç hat
uçuşlarımızı, bugün 7 merkezden 57 noktaya gerçekleştiriyoruz. 2022 yılı temmuz
sonunda hizmet verilen uçak trafiği 2021 yılının aynı dönemi ile
kıyaslandığında toplam uçak trafiği yüzde 44 arttı. 7 ayda hava yolu ile
seyahat eden yolcu sayısı 96 milyonu geçti.”
AVRUPA HAVALİMANLARINDA KAOS, TÜRKİYE HAVALİMANLARINDA KONFOR VAR
“Sırf karalamak için her gün
yalanlarla saldırmaya çalıştıkları İstanbul Havalimanı’nın başarıları
karşısında şimdi sus pus oldular” diyen Karaismailoğlu, “Halbuki İstanbul
Havalimanı projesini daha duyurduğumuz günden itibaren bu yalan ve iftira
kampanyalarına başlamışlardı. 20 yıldır yanımızda, arkamızda olan milletimiz
ise İstanbul Havalimanı’na sahip çıktı. Geldiğimiz noktada İstanbul Havalimanı,
Avrupa havalimanlarını geride bırakarak birinciliğini her geçen gün
sağlamlaştırıyor. Avrupa havalimanlarında kaos var. Türkiye havalimanlarında
konfor var. İstanbul Havalimanı gibi mega yatırımlarımız ve aldığımız diğer
önlemler sayesinde bagaj, trafik ve uçuşlarda aksamalar, sıkıntılar
yaşamıyoruz. Ulaşım alanında bu başarıları gerçekleştirirken ülkemizin iletişim
altyapısı içinde çok büyük çabalar harcıyoruz. Geçtiğimiz yıl Türksat 5A ve
Türksat 5B haberleşme uydularımızı uzaya göndererek, bu konuda dünyadaki öncü
ülkeler arasında yerimizi aldık. Yerli milli uydumuzu Türksat 6A’yı 2023’te
uzaya göndererek, dünyada bu sektörde de ilk 10 ülke arasındaki yerimizi
alacağız. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak, insan, yük ve veri ulaştırmada
önümüze koyduğunuz vizyon doğrultusunda dev adımlar atıyoruz” ifadelerini
kullandı.
OSMANİYE’DE KARAYOLU YATIRIMLARINI 1 MİLYAR 595 MİLYON LİRAYA
YÜKSELTTİK
Her işin Türkiye’nin
menfaatlerini ve gelecek hedeflerini desteklemek için yapıldığını belirten
Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, hedefler doğrultusunda ulaşım ve iletişim
hizmetlerinden Osmaniye’nin de hak ettiği payı aldığını vurguladı. Ulaştırma
Bakanı Karaismailoğlu, “İl genelindeki 371 kilometrelik karayolunun yüzde
43’ünden fazlası bölünmüş yoldur. Hükümetlerimiz döneminde Osmaniye’de;
bölünmüş yol uzunluğumuzu 150 kilometreye çıkardık. 104 kilometrelik tek yol
yapım ve iyileştirmesi de gerçekleştirdik. Toplam uzunluğu 347 metreyi bulan 6
adet köprüyü hizmete açtık. 1993-2002 döneminde Osmaniye’nin karayolu
yatırımları için sadece 95 milyon lira harcanmışken, biz bu rakamı 16 kattan
fazla artırarak 1 milyar 595 milyon liraya yükselttik. İl genelinde devam eden
6 karayolu projemizin toplam bedeli 1 milyar 128 milyon lirayı aşıyor.
Osmaniye-Nurdağı Yolu’nu, Bahçe Geçişi Yolu’nu, Osmaniye Çevre Yolu’nu bitümlü
sıcak kaplamalı bölünmüş yol olarak tamamladık” diye konuştu.
41 KİLOMETRESİ BÖLÜNMÜŞ YOL OLARAK PLANLADI
Kadirli-Osmaniye Yolu’nun 2,5
kilometresinin bölünmüş yol ve 38,5 kilometresinin de tek yol olarak
yapıldığını dile getiren Karaismailoğlu, şöyle devam etti:
“Kadirli-Andırın yolu ile
birlikte, Kadirli Güney Çevre Yolu kapsamında 2,5 kilometrelik bölümü, bölünmüş
yol olarak inşa ettik. Osmaniye’de demiryolları yatırımlarına da hız verdik.
Mevcut konvansiyonel hatlarımızı yeniledik. Osmaniye’de devam eden
Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Hızlı tren projemiz devam ediyor. Hızlı tren
hattımızı 2025’te Osmaniye’nin hizmetine sunacağız. Şantiye incelemesi
yaptığımız Kadirli-Osmaniye Yolu’nun toplam uzunluğu 52 kilometre. Yolun;
Kadirli-Şehir Geçişi ve Kadirli-Sumbas il yolunu oluşturan 10,6 kilometrelik
kesimin 8,2 kilometrelik kesimini tamamlayıp hizmete açtık. Projemizin, 41
kilometrelik kesimi ise Kadirli-Osmaniye il yolunu kapsıyor. Artan nüfus ve
trafik yoğunluğunun yanı sıra tarım ve ticaretin artmasıyla birlikte, 41
kilometrelik bu kesimi; ‘bölünmüş yol’ olarak planladık, çalışmalara başladık.
Yol çalışmasında bu yıl Kadirli Organize Sanayi Bölgesi yolunda 5,5
kilometrelik kesiminde bölünmüş yol faaliyetleri devam ediyor. Projemizin
tamamını, 2023 yılında hizmete açmayı planladık.”
BİRİLERİ 20 YILDIR SADECE KONUŞUYOR
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Karaismailoğlu, “Birileri 20 yıldır sadece konuşuyor. Yalan, iftira, karalama
üretiyorken, bizler Cumhurbaşkanımızın liderliğinde hizmet üretmeye,
milletimizle kol kola geleceğin Türkiye’sini inşa etmeye devam edeceğiz. Daha
nice hizmetler ve çağın ruhuna uygun altyapı çalışmaları ile ülkemizi dünyanın
gelişmiş ülkeleri arasında layık olduğu konuma getireceğiz. Biz tüm bu yatırımlarımızı
planlarken, inşa ederken ve milletimize sunarken, ‘durmak yok, yola devam’
ilkesini hep hatırımızda tutuyoruz. 7/24 hizmet esasına göre çalışarak,
ülkemizin gelecek yıllarını içeren hedefleri de belirledik. 2053 yılına kadar;
hazırladığımız Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı’mıza göre, 2035 ve 2053 yılına
kadar olan yatırımları planladık. Bizim için ‘Halka hizmet, Hakk’a Hizmettir’.
Bu inançla, bu aşkla tasarlıyor, yapıyor ve milletimize kazandırıyoruz” dedi.
GECE-GÜNDÜZ, CANLA-BAŞLA, DURMADAN, HALKIMIZA HİZMET ETMEYE DEVAM
EDİYORUZ
Yapılan her yolu akarsuya
benzeten Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, kara, hava ve demir
yollarının geçtikleri, gittikleri yerin üretim, istihdam, ticaret, turizm ve
eğitim-kültürel alanlarına ciddi katkılar verdiğini, geçtikleri bölgelere can suyu
olduklarını söyledi. Tüm ulaşım modlarının, birbirleriyle entegre ve uyumlu
olarak yapıldığını ve yönetildiğinin altını çizen Karaismailoğlu, “Yeni ulaşım
modellerimizde, çevre hassasiyetine, daha az karbon emisyonuna, hızlı, güvenli
ve ekonomik ulaşıma yönelik planlarımızı yaptık. Hükümetimizin bir üyesi
olarak, Cumhur İttifakının bileşenler olarak, gece-gündüz, canla-başla,
durmadan, halkımıza hizmet etmeye devam ediyoruz. Bizler; Osmaniye’ye,
Türkiye’ye hizmet etmeyi temel amaç edindik. Ülkemizi, bölgesinde lider,
dünyada da önde gelen ülkeler arasında olması bizim tek hedefimizdir” şeklinde
konuştu.