Ulaştırma ve Altyapı
Bakanı Adil Karaismailoğlu, Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Hızlı Tren Projesi
ile Mersin-Gaziantep arasının 2 saat 15 dakikaya ineceğine dikkati çekti ve
“Hattımızı 2025 yılında tamamlayıp halkımız hizmetine açmayı planlıyoruz. Hızlı
tren hattımız lojistik olarak en önemli hatlarımızdan biri olacak.
Gaziantep’ten, Osmaniye’den binen bir vatandaşımız Mersin, Konya, Ankara ve
İstanbul üzerinden Avrupa’ya ulaşma imkanına sahip olacak” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu,
Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Hızlı Tren Projesi’nin Toprakkale-Bahçe
İstasyonları arasındaki tünel yapım şantiyesini ziyaret etti. Yetkililerden
proje hakkında bilgi alan Karaismailoğlu, daha sonra açıklama yaptı. Ulaştırma
ve Altyapı Bakanlığı olarak, Türkiye’yi dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasına
yükseltme hedefiyle çalışmalara 7/24 devam ettiklerini kaydeden Karaismailoğlu,
dünyanın gıpta ile takip ettiği projeleri bir bir hayata geçirdiklerini
söyledi.
ÜLKEMİZİ YENİDEN
DEMİR AĞLARI İLE ÖRÜYORUZ
“Bu emeğin karşılığında Türkiye güçlendi, bu emeğin
karşılığında Türkiye kalkındı, bu emeğin karşılığında Türkiye büyüdü” diyen
Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti:
“Demiryollarımız, bu ülkenin ve bu toprakların ekonomik ve
sosyal hayatının ötesinde, tarihi ve stratejik bir öneme sahiptir. Asya ile
Avrupa arasında, Çin’den Londra’ya kadar demir ipek yolunun Orta Koridoru’nda
yer alan ülkemiz, uluslararası yük ve yolcu taşımacılığında bir merkezdir.
Hükümetlerimiz döneminde ülkemizin demiryollarının gelişmesi için yaptığımız
yatırım herkesin takdirini kazanıyor. Ülkemizi yeniden demir ağları ile
örüyoruz. 2003 yılında 10 bin 959 kilometre olan demiryolu uzunluğumuzu, 13 bin
50 kilometreye çıkardık. Toplam, 4 bin 693 kilometrelik demiryolu hattında da
inşaatımız devam ediyoruz. Ayrıca, ülke genelinde, toplam 13 bin 978
kilometrelik demiryolu hattında yapım, ihale ve etüt-proje çalışmalarını
sürdürüyoruz.”
ÜLKEMİZİ, ULAŞIMIN
HER MODUNDA ULUSLARARASI BİR KORİDORA DÖNÜŞTÜRDÜK
Türkiye’nin yıllardır süren altyapı probleminin büyük ölçüde
çözüldüğüne vurgu yapan Karaismailoğlu, Türkiye’yi Asya, Avrupa, Kuzey Afrika,
Ortadoğu ve Kafkaslar ve Kuzey Karadeniz ülkeleri arasında ulaşımın her modunda
uluslararası bir koridora dönüştürdüklerini ifade etti.
Marmaray, Avrasya Tüneli, İstanbul Havalimanı,
Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı, Filyos Limanı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü,
Osmangazi Köprüsü,1915 Çanakkale Köprüsü, İzmir-İstanbul, Ankara-Niğde ve Kuzey
Marmara Otoyolları gibi dev ulaştırma projelerinin başarıyla tamamlandığını ve
hizmete açıldığını aktaran Karaismailoğlu, “Durmaksızın milletimizin ihtiyacı
olan projeleri hayata geçirdik. Milletimize hangi sözü verdiysek yerine
getirdik. 7/24 çalıştık, çalışmaya da devam ediyoruz. Dev projeleri milletimizin
hizmetine sunarken, illerimizdeki altyapı çalışmalarına da hız verdik.
Hükümetlerimiz döneminde Osmaniye’nin ulaşım ve iletişim yatırımları için 3
milyar 755 milyon liraya yakın yatırım gerçekleştirdik. 2003-2022 yılları
arasında Osmaniye’de toplam 2 milyar liralık demiryolu yatırım gerçekleştirdik.
Osmaniye’de hükümetlerimiz döneminde; Yenice-Fevzipaşa-Narlı Hattı,
Taşoluk-Fevzipaşa-Beyoğlu hattı arasında 55 kilometrelik demiryolunu yeniledik.
Ayrıca, İskenderun-Toprakkale hattında 46 kilometrelik demiryolunun
yenilemesini yaptık. Çukurova Bölgesi ve İskenderun Körfezi’ndeki sanayi
tesislerine, Yumurtalık Serbest Bölgesi Sanayi Merkezlerine ve limanlara
demiryolu iltisak hattı bağlantısının etüt çalışmalarını tamamladık”
değerlendirmesinde bulundu.
MERSİN-GAZİANTEP
ULAŞIM SÜRESİ 2 SAAT 15 DAKİKAYA İNECEK
Osmaniye il sınırları içerisinde 74 kilometrelik demiryolu
ağının mevcut olduğunun altını çizen Karaismailoğlu,
Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Hızlı Tren Proje şu bilgileri verdi:
“Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep
Hızlı Tren Projemizi; Akdeniz ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerini birbirine
bağlayan; saatte 200 kilometre hıza uygun, çift hatlı, elektrikli ve sinyalli
hat olarak planladık. Bu büyük projedeki çalışmalar, 6 kesim halinde şu anda
devam ediyor. Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep arası mevcutta 361 kilometre.
Projenin tamamlanması ile bu mesafe 295 kilometreye, iki hat arasındaki ulaşım
süresi de 6 saat 23 dakikadan, 2 saat 15 dakikaya inecek. Hattın
tamamlanmasıyla birlikte ayrıca, Adana-Osmaniye seyahat süresi ise 80 dakikadan
40 dakikaya düşecek. Bu büyük projenin Toprakkale-Bahçe bölümü 58 kilometre
olacak. Bu hat üzerinde; 16 bin 516 metrelik 32 adet tünel, 602 metrelik 6 adet
köprü ve viyadük ile birlikte, 30 adet alt ve üst geçit yer alıyor. Güzergahta;
13 kilometrelik tünelli kesimin altyapı çalışmalarında yüzde 56’lik bir fiziki
ilerleme sağladık. Kalan 45 kilometrelik güzergahın altyapısı ile hattın
tamamının üstyapı ve Elektrik-Sinyalizasyon ve Telekomünikasyon yapım işleri de
Altyapılar Genel Müdürlüğümüz tarafından tamamlanacak. Hattımızı 2025 yılında
tamamlayıp halkımız hizmetine açmayı planlıyoruz. Hızlı tren hattımız lojistik
olarak en önemli hatlarımızdan biri olacaktır. Gaziantep’ten Osmaniye’den binen
bir vatandaşımız Mersin, Konya, Ankara ve İstanbul üzerinden Avrupa’ya ulaşma
imkanına sahip olacaktır önümüzdeki 3 yıl içerisinde.”
MULTİMODEL BİR
SİSTEMİ BENİMSEDİK
Karaismailoğlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak, kara,
hava, demir ve denizyolu hatlarında birbirlerini tamamlayan multimodel bir
sistemi benimsediklerini anlatarak, tüm ulaşım modlarında olduğu gibi demiryolu
yatırım ve hedeflerinde de önümüzdeki dönemin yol haritalarını belirlediklerini
söyledi. “2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planımıza göre; demiryollarındaki yolcu
taşımacılığı payını, yüzde 1’den, yüzde 6,2’ye çıkaracağız” diyen
Karaismailoğlu, yük taşımacılığının payını yüzde 5’ten, yüzde 22’ye, hızlı tren
bağlantısına sahip olan il sayısını da 8’den 52’ye yükselteceklerini kaydetti.
Yıllık yolcu taşımacılığını 19,5 milyondan 270 milyona çıkaracaklarını dile
getiren Karaismailoğlu, yıllık yük taşımacılığını da 55 milyon tondan, 448
milyon tona ulaşacak.
TEK DERDİMİZ VATAN;
İLKEMİZ ÇALIŞMAK
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, “Emniyetli,
hızlı, verimli ve etkin bir demiryolu altyapısını oluşturacağız.
Demiryollarında, toplam enerji ihtiyacının yüzde 35'inin yenilenebilir enerji
kaynaklarından karşılayacağız. Bizler, yoğun iş ve üretim tempomuzda,
Cumhurbaşkanımızın işaret ettiği gibi ‘Durmak yok, yola devam’ ilkesiyle
çalışıyoruz. Tek derdimiz vatan; ilkemiz, çalışmak, hedefimiz daha gelişmiş
Türkiye’yi, bölgesinde lider dünyada öncü ülkelerden biri haline getirmekti”
dedi.