ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI KARAİSMAİLOĞLU:MEGA PROJE 1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ’NDEN ÜRETİME 5.3 MİLYAR AVRO’LUK KATKI
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, mega projeler arasında
yer alan 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu’nun açılışına
sayılı günler kaldığını belirterek, geçiş süresini 6 dakikaya indirecek
projenin ekonomiye de büyük katkı sağlayacağını vurguladı. Projenin GSYH
etkisinin 2 milyar 442 milyon avro, üretime etkisinin ise 5 milyar 362 milyon
avro olduğunu açıklayan Karaismailoğlu, projenin yıllık istihdama etkisinin
doğrudan ve dolaylı olarak 118 bin kişi olduğunu bildirdi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu ile ilgili
açıklama yaptı. Projenin açılışının 18 Mart’ta Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın
teşrifleriyle yapılacağını kaydeden Karaismailoğlu, mega projeler ile tarihe
imza attıklarını ifade etti. Projenin yatırım tutarının 2 milyar 545 milyon
avro olduğunu ve devletin kasasından bir kuruş çıkmadan bu mega yatırımın
yapıldığına işaret eden Karaismailoğlu, dünyada yaşanan gelişmelere rağmen
projenin 1,5 yıl önce bitirildiğine dikkati çekti.
PROJE İLE YILLIK 415 MİLYON AVRO TASARRUF
“Yaklaşık 5 bin 100 personel ve
740 adet iş makinesi ile gece gündüz çalışarak tamamladığımız projemizi sadece
halkımızın değil, dünyanın da hizmetine sunacağız” diyen Karaismailoğlu,
projenin ekonomiye de büyük katkı sağlayacağını belirtti. Ulaştırma Bakanı
Karaismailoğlu, “Projemizle zamandan 382 milyon avro, akaryakıt tüketiminden 31
milyon 300 bin avro, 3 bin 234 ağaca eş değer karbon salınımdaki azalmayla,
çevresel olarak 1 milyon 900 bin avro tasarruf edilecek. Böylece toplam
tasarruf tutarı yıllık 415 milyon avroya ulaşacak. Projenin 1,5 yıl önce
açılması ile ekonomiye 628 milyon avro katkı sağlanmış olacak” dedi.
1915 Çanakkale Köprüsü ve
Malkara-Çanakkale Otoyolu’nun GSYH’ya etkisinin 2 milyar 442 milyon avro,
üretime etkisinin ise 5 milyar 362 milyon avro olduğunu bildiren
Karaismailoğlu, dev projenin yıllık istihdama etkisinin doğrudan ve dolaylı olarak
118 bin kişi olduğuna vurgu yaptı.
GÜZERGAH 40 KİLOMETRE KISALACAK
1915 Çanakkale Köprüsü’nün 89
kilometre otoyol ve 12 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplam 101 kilometre
uzunluğunda olan Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi kapsamında
yer aldığını aktaran Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, “en”lerin
projesi hakkında şu bilgileri verdi:
“1915 Çanakkale Köprüsü 2 bin 23
metre orta açıklık, 770’er metre yan açıklıklar ile beraber 3 bin 563 metre
uzunluğunda. 2 bin 23 metrelik orta açıklık Cumhuriyet’imizin 100. kuruluş yıl
dönümünü sembolize edecek ve ‘dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü’
unvanına sahip olacak. 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleri ile beraber
toplam geçiş uzunluğu ise 4 bin 608 metreye ulaşmaktadır. Köprümüzün 318
metrelik çelik kuleleri Çanakkale Deniz Zaferi’nin kazanıldığı 18 Mart 1915’i
işaret edecek. İki çelik kule arasındaki Köprümüz, dünyada ikiz tabliye olarak
tasarlanan nadir asma köprülerden biri olma özelliğine de sahip. Dünyada 2 bin
metre orta açıklığın üzerinde ikiz tabliye olarak dizayn ve inşa edilen ilk
köprü olarak tarihe geçecek. 318 metrelik kule yüksekliği ve 16 metrelik mimari
amaçlı top mermisi figürüyle birlikte düşünüldüğünde deniz seviyesinden 334
metre yüksekliğe erişecek ve dünyanın en yüksek kulelerine sahip asma köprüsü
olacak. Malkara-Çanakkale Otoyolu da güzergahı 40 kilometre kısaltacak.”
ECDADIMIZA SAYGI, GELECEĞİMİZE ARMAĞAN
Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu,
“1915 Çanakkale Köprü’müz ise ‘en’lerin projesi olarak Lapseki-Gelibolu arası
feribot seferi ile 1.5 saat süren, feribot kuyruğundaki bekleme süreleriyle
uzun saatler alan geçiş süresini 6 dakikaya indirecek. Atalarımızın kanlarıyla
sulanmış Çanakkale Boğazı’na adeta mühür vuracak. Projemiz ‘Ecdanımıza saygı,
geleceğimize armağandır’. Kulelerin kırmızı beyaz rengi de al bayrağımızı
temsil ediyor. 1915 Çanakkale Köprüsü; dünyanın en büyük 10 ekonomisine girmek
için azimle çalışan yeni Türkiye’nin, bu yolda son dönemeçte olduğunun
göstergesidir. 18 Mart 1915’te kazanılan Çanakkale Deniz Zaferi’nden bugüne
Türkiye’nin aldığı mesafeyi, tüm dünyaya gösterecek bir nişanedir. Pandemiye
rağmen büyüyen ve ihracatta Cumhuriyet rekoru kıran, yarını değil 2053 vizyonu
ile tam bağımsız Türkiye’nin bir mühürüdür” değerlendirmesinde bulundu.