ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI KARAİSMAİLOĞLU’NDAN MÜJDE: İSTANBUL’DA BU YIL İÇİNDE 3 YENİ METRO HATTINI AÇIYORUZ
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, İstanbullulara müjde
verdi ve bu yıl içerisinde 3 yeni metro hattını açacaklarını duyurdu. Karaismailoğlu,
“Eylül ayında Sabiha Gökçen'in bağlantısını, Kasım ayında istasyonunda
bulunduğumuz İstanbul Havalimanı metrosunu açıyoruz. Aralık ayında da
Başakşehir Çam ve Sakura Şehir Hastanesi içinden geçecek, Kayaşehir'e ulaşacak,
aynı zamanda İstanbul Havalimanı bağlantısını Bağcılar Güngören'de
birleştirecek olan metro hattımızı bitirerek İstanbulluların hizmetine
sunacağız” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, gençlerle birlikte Gayrettepe - İstanbul Havalimanı Metro
hattında test sürüşü gerçekleştirdi. Ardından açıklama yapan Karaismailoğlu,
İstanbul Havalimanı’nın geçtiğimiz günlerde 5G’li havalimanı yapıldığını
anımsattı. Önümüzdeki günlerde de İstanbul Havalimanı’nın metrosuyla birlikte
dünyanın enleri rekorlarını kırmaya devam edeceğini anımsatan Karaismailoğlu,
“İstanbul Havalimanı Avrupa’nın en iyisi, dünyanın da 5’inci havalimanı oldu.
Hem en yoğun havalimanı olması nedeniyle hem de İstanbul’un ve Türkiye’nin
transit merkezi olması nedeniyle dünyanın bütün gözlerinin üzerinde olduğu
önemli bir yatırımlarımızdan bir tanesi” dedi.
METRO HATTIYLA BİRLİKTE İSTANBUL HAVALİMANI ENLERİN REKORLARINI KIRMAYA
DEVAM EDECEK
İstanbul Havalimanı’nın olduğu
yerde daha önce yaşamın ve yeşilin hiç olmadığı, bu alanın ekonomik değerinin
bulunmadığını aktaran Karaismailoğlu, tam 10 milyar 250 milyon euroluk yatırım
yapıldığını ve şu anda İstanbul Havalimanı’nın 200 bin kişiye istihdam sağlayan
dünyanın en prestijli projelerinden bir tanesi olduğunu söyledi.
Karaismailoğlu, “Hem devletin cebinden bir kuruş çıkmadan 10 milyar 250 milyon
euroluk yatırımı yaptırdık hem de 25 yıllık işletme süresi içerisinde de 26
milyar euroluk kira geliri olan dünyanın en fizible projelerinden bir tanesi
olarak ülkemize yüzyıllar boyu hizmet edecek bir eseri ortaya çıkardık.
İstanbul Havalimanı günlük 1400’e yakın uçakla ve bunun yanında 230 bin
yolcusuyla dünyanın dikkatini çekmeye bugünden sonra da devam edecek. Bugün incelemelerinde bulunduğumuz Kağıthane
Metro hattıyla birlikte İstanbul Havalimanı enlerin rekorlarını kırmaya devam
edecek” dedi.
HEDEFİMİZ KASIM AYINDA BİTİRMEK
Sabah Kağıthane’den metroya
binerek havalimanına geldiklerini dile getiren Karaismailoğlu, “Metromuzu test
ettik. Herhangi bir problemimiz yok. Sinyalizasyon sertifikasyon sürecimiz devam
ediyor. Testlerimiz devam ediyor. Hedefimiz kasım ayı itibarıyla İstanbul
Havalimanı'na bütün vatandaşlarımızın metroyla ulaşmaya başlamasını sağlamak.
Kağıthane- İstanbul Havalimanı arasını kasım ayında, ondan 6 ay sonra da
Gayrettepe uzantısını bitirerek, 37,5 kilometrelik Gayrettepe-İstanbul
Havalimanı metrosunu hizmete alacağız. Bu hattımızın devamı olan İstanbul
Havalimanı-Arnavutköy-Başakşehir-Halkalı ve Marmaray'la birlikte Küçükçekmece
bağlantısını da 2023 yılı itibarıyla bitirerek, 32 kilometre artı 37 kilometre,
yani yaklaşık 70 kilometrelik metro hattını, İstanbul'un Avrupa Yakası'nı
çepeçevre saran metro hattının tamamını 2023 yılı içinde bitirerek milletimizin
hizmetine sunmanın heyecan içerisindeyiz” ifadelerini kullandı.
İstanbul’da devam eden metro
hatlarının da olduğuna vurgu yapan Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam
etti:
“Yine bu hattımızın devamı olan
İstanbul Havalimanı Küçükçekmece bağlantısına bağlanacak olan Başakşehir-Çam
Sakura Hastanesine devam eden metro
hattımızı da Aralık ayı itibariyle açmayı planladık. Çalışmalarımız bu yönde
devam ediyor. Yine Sabiha Gökçen Havalimanımızı da metroyla buluşturuyoruz.
Eylül ayı içerisinde Kadıköy-Kartal-Pendik’ten İstanbul Sabiha Gökçen
Havalimanı bağlantısını da bitirerek, İstanbul’un iki havalimanını da metroyla
buluşturmuş olacağız. Sabiha Gökçen Havalimanı metrosunu da hedefimiz Eylül ayı
içerisinde hizmete almaktır.”
PLANLI YATIRIMLARIN SONUÇLARINI ALMAK GURUR VERİYOR
“Avrupa havalimanlarından kaos
yaşanırken, Türkiye havalimanlarında konfor yaşanıyor” diyen Karaismailoğlu,
son 20 yıldır yapılan planlı yatırımların sonuçlarını almanın gurur verdiğini
söyledi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Karaismailoğlu, “İstanbul'da devam eden yatırımlarımızdan, Bakırköy
Sahil-Güngören-Bahçelievler-Bağcılar-Kirazlı metro hattında çalışmalar yoğun
şekilde devam ediyor. 2023 itibarıyla bu hattı bitirmeyi hedefledik.
Altunizade-Çamlıca kesiminde de çalışmalarımız yoğun bir şekilde devam ediyor.
Şu an İstanbul'da tam 250 kilometre işletilmekte olan metro hattımız var.
Bakanlık olarak 103 kilometre metro hattımızı da bitirdiğimizde, Marmaray'ı da
saydıktan sonra İstanbul'un metrolarının yüzde 50'sinden fazlasını, Bakanlık
olarak biz vatandaşımızın hizmetine sunmuş olacağız. 103 kilometre metro
hattımızda herhangi bir sorun yok, çalışmalar çok yoğun bir şekilde devam
ediyor. Bu yıl içerisinde üç tane metro hattımızı, eylül ayında Sabiha
Gökçen'in bağlantısını açıyoruz, kasım ayında istasyonunda bulunduğumuz
İstanbul Havalimanı metrosunu açıyoruz, aralık ayında da Başakşehir Çam ve
Sakura Şahir Hastanesi içinden geçecek, Kayaşehir'e ulaşacak, aynı zamanda
İstanbul Havalimanı bağlantısını Bağcılar Güngören'de birleştirecek olan metro
hattımızı aralık ayı içinde bitirerek İstanbulluların hizmetine sunacağız”
şeklinde konuştu.
İNŞALLAH AKILLARINI BAŞLARINA ALIRLAR
İstanbul Büyükşehir
Belediyesi'nde devam etmekte olan 100 kilometre metro hattı olduğuna işaret
eden Karaismailoğlu, “Keşke çalışmalar düzgün gitseydi, onlar da bizim
yaptığımız metro hatlarıyla birlikte bitirilerek İstanbulluların hizmetine
sokulsaydı, ama maalesef çalışmalar çok yavaş gidiyor. Bu gidişle bu
çalışmalarla yaklaşık 10 yılda bu metrolar zor biter. Bu metrolar 2019 yerel
seçimler öncesinde başlanmış metrolardı. Bu metroların ilk yılları, hazırlık
aşaması zor geçen süreçlerdir. Ondan sonra başlandığında işte hızlı bir şekilde
devam eder. 2019 yerel seçimlerine kadar bu hazırlıkların hepsi tamamlanmış ve
işlere başlanmıştı. Ama maalesef yeni gelen zihniyetin bu metroları yapmama
inadı nedeniyle, bu metrolar maalesef İstanbulluların hizmetine
sunulamamaktadır. İnşallah akıllarını başlarına alırlar, görevlerini
hatırlarlar ve İstanbul için olmazsa olmaz bu metro hatlarının bir an önce
bitmesi için çaba gösterirler. Çünkü; bu metro hatları İstanbul ulaşım ana
planı çerçevesinde planlanmış ve yatırıma başlanmış, birbirini tamamlayan
hatlardır. Bir tanesi bile yapılmazsa, bölgesi için eksik olur. Bir tarafta
yoğun çalışan işleri bitirmek için çalışan Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, bir
tarafta inşaatı devam eden metro hatları üzerine harfiyat dökülen yönetim ve
zihniyetle karşı karşıya İstanbul. En doğru kararı vatandaşımız seçim döneminde
verecek” değerlendirmesinde bulundu.
Kağıthane-İstanbul Havalimanı
metrosunun saatte 120 kilometre hıza sahip, dünyanın en hızlı metrolarından
biri olacağını kaydeden Karaismailoğlu, “Aynı zamanda yapım aşamasında da dünyanın
enlerinden biri. Burada 10 tane tünel açma makinesi aynı anda çalışarak bu işi
hızlı şekilde bitirdi” dedi.