
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karasmailoğlu, motosiklet
kullanıcılarına müjde verdi; Avrasya Tüneli’ni 1 Mayıs itibariyle motosiklet
trafiğine açtıklarını duyurdu. Motorcu Dostu Bariyerleri kurumaya devam
ettiklerine dikkati çeken Karaismailoğlu, “Türkiye Motosiklet Platformu ile bir
araya geldik ve 190 noktaya Motorcu Dostu Bariyer yapılmasını belirledik” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Motobike İstanbul 2022 Fuarı açılış töreninde konuştu.
“Motosiklet ve bisiklet endüstrisinin bölgedeki en önemli etkinliği olan
Motobike İstanbul; sektörün üretici, yatırımcı ve alıcılarını bir araya
getirmesi, onlara yeni iş fırsatları sunması açısından ulusal ve uluslararası
katılımcılar için önemli bir buluşma noktası” diyen Karaismailoğlu, ulaşımın,
hemen her sektördeki arz talep dengesi ile yakından ilgili olduğunu,
sosyal-politik-teknik-ekonomik-kültürel ilişkilerin merkezinde ulaşımın
bulunduğunu söyledi.
ELEKTRİKLİ TAŞITLARIN KULLANIMININ ARTMASINA YÖNELİK ÇALIŞMALAR
YAPIYORUZ
Her biriyle doğrudan ve ilgili
olduğunun belirten Karaismailoğlu, “Ayrıca ulaşım tüm bunları birbirine bağlar.
Ulaşım, küresel etkileşimin sürekli arttığı çağımızda stratejik önemdedir. Biz
de ülkemizin jeo-stratejik konumunu, bölgesiyle her anlamdaki entegrasyon politikalarını
ve ekonomik hedeflerini göz önüne alarak; ulaşımın en etkin, verimli, yenilikçi
argümanları olan ‘Lojistik-Mobilite-Dijitalleşme’ başlıklarını ve akıllı ulaşım
sistemlerini gündemimize aldık. Bu alanlara yönelik doğru strateji ve
politikalar ile gerçekçi hedefleri belirledik. Toplu taşımada ve hizmet
araçlarında elektrikli taşıtların kullanımının artmasına yönelik çalışmalar
yapıyoruz. Çevrenin sürdürülebilirliği için ve ulaşım alanında temiz enerjiye
geçilmesine yönelik olarak yerli ve milli teknolojilerin gelişmesini teşvik
ediyoruz. Sayıları hızla artan elektrikli araçların ülkemizde de
yaygınlaşmasını mümkün kılacak teknik ve idari alt yapıya yönelik çalışmaları
yürütüyoruz. Şehirlerde bisiklet ve scooter kullanımının yaygınlaştırılması ve yayalaştırma
projelerine dair genel konsepti oluşturuyoruz” dedi.
SEYAHAT SÜRESİNDE YILLIK 7,3 MİLYAR SAAT TASARRUFU ELDE ETTİK
Son 20 yılda ulaşım alanında dev
atılımlara, reform niteliğinde çalışmalara imza atıldığını aktaran
Karaismailoğlu, Marmaray, Avrasya Tüneli, İstanbul Havalimanı, Yavuz Sultan
Selim Köprüsü, Osmangazi Köprüsü, 1915 Çanakkale Köprüsü, Otoyollar ve Yüksek
Hızlı Tren Hatları gibi mega ulaşım projelerinin başarıyla bitirildiğini
söyledi.
Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu,
“Hem milletimizin hem de dünyanın hizmetine sunduk. 2003 yılında 6 bin 100
kilometre olan bölünmüş yol uzunluğumuzu; 28 bin 647 kilometreye çıkardık. 50
kilometre olan toplam tünel uzunluğumuzu; 13 kattan daha fazla artırarak 651
kilometreye çıkardık. Yollarımızın işletme performansını artıran kesintisiz
trafik akışıyla, seyahat süresinde yıllık 7,3 milyar saat tasarrufu elde ettik.
Seyahat süresindeki kısalmalar sayesinde 76 milyar 458 milyon TL zaman, 6
milyar TL akaryakıt, 3 milyar TL bakım ve 123 milyon TL çevre olmak üzere
yıllık toplam 85 milyar 581 milyon TL tasarruf sağladık. Ayrıca yatırımlarımız
sayesinde yol güvenliği arttı. Ölümlü trafik kazaları oldukça azaldı. Bu da
yılda 9 bin 500 kişinin canını kurtardığımız anlamına geliyor. Ayrıca emisyon
salımını 5 milyon ton azalttık” diye konuştu.
2053 YILINA KADAR MİLLÎ GELİRE KATKIMIZ 1 TRİLYON DOLARI BULACAK
20 yılda Türkiye’ye değer katan
projelerin 170 milyar dolarlık yatırımla hayata geçirildiğinin altını çizen
Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti:
“Geçtiğimiz günlerde kamuoyuyla
paylaştığımız ‘2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planıyla’ da Türkiye’nin
geleceğini tasarlıyoruz. 5’er yıllık planlamalarımız sonunda 2053 yılına
geldiğimizde; demiryolu, karayolu, denizyolu, havayolu ve haberleşme için 198
milyar dolar yatırımı planladık ve bunları yapmaya başladık. 2053 yılına kadar
millî gelire katkımız 1 trilyon doları bularak, yatırım bedelinin 5 katından
fazlasını kazandıracağız. Üretime katkımız ise yaklaşık 2 trilyon dolar ile
yatırım bedelinin yaklaşık 10 katı olacak. Karayollarında fosil yakıt yerine
elektrikli ve alternatif enerji kullanımı artıracağız. Bu aynı zamanda çevreci
yaklaşımımızı, projelerimizin yakıt, çevre ve zaman tasarruflarını artırarak,
projelerimizin milli servetimize olan katkılarını da güçlendirecek. Bu
projelerle biz; ‘gelişmekte olan’ değil, ‘gelişmiş dünyanın öncü ülkesi’ olmaya
kararlıyız. Ulaşım ve iletişim altyapısının gelişiminde hızla gelişen ve
büyüyen şehirler ve dijitalleşmenin getirdiği yeni teknolojiler, kent içi
ulaşımdaki hareketlilik ekosistemini değişime uğrattı. Özellikle
büyükşehirlerimizin caddelerinde ortalama hızları saatte 50 kilometrenin
altında elektrikli ve elektriksiz çeşitleri olan mikro hareketlilik araçları
çok arttı. 2003 yılında yaklaşık 1 milyon olan motosiklet sayısının bugün 4
milyona dayanması da motosiklet kullanımına yönelik talebin giderek arttığını
gösteriyor.”
BU YIL 40 BİN METRENİN ÜZERİNDE KORUYUCU OTOKORKULUK KURACAĞIZ
2022 Şubat ayı TÜİK verilerine
göre motosiklet tescil adetlerinin, bir önceki yılın Ocak-Şubat ayına göre
yüzde 15,6 oranında yükseldiğini dile getiren Karaismailoğlu, 2021 yılı Şubat
ayında 12 bin 517 adet olan tescilin, 2022 yılı Şubat ayında 14 bin 468 adete
çıktığına dikkati çekti. Bugün trafiğe kayıtlı yaklaşık 25,4 milyon taşıt
bulunduğunu, bunun 3,8 milyonunu yani yüzde 15’inin motosikletlerden oluştuğunu
vurguladı. Bu noktada Bakanlık olarak motosiklet kullanıcılarının önce can,
hemen sonra da mal güvenliği için çok önemli çalışmalar yaptıklarını anlatan
Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:
“Yollarımızın sadece
altyapılarını değil, üst ve sanat yapılarını da üstün bir planlamayla
tasarlayıp inşa ediyoruz. Trafik seyrinde can ve mal emniyetini en üst seviye
ye çıkarmak için canla başla çalışıyoruz. Bu kapsamda, kaza anındaki çarpışma
şiddetinin azaltılmasına yönelik olarak karayollarımız üzerinde Motosiklet
Koruyucu Otokorkuluk Sistemlerini diğer adıyla Motorcu Dostu Bariyerleri
kuruyor, mevki sayısı ve uzunluklarını da artırıyoruz. Bu otokorkulukları,
motosiklet kazalarının yoğunlaştığı ve risklerin yüksek olduğu kesimlere
koyuyoruz. Karayollarımızın kaza tespit tutanaklarının analizlerine göre en çok
risk taşıyan hat ve noktalara bugüne kadar 13 bin 100 metrenin üzerinde
motosiklet koruyucu otokorkuluk sistemleri kurduk. Bu yıl içerisinde 40 bin
metrenin üzerinde koruyucu otokorkuluk kurmayı planladık. Ayrıca, Türkiye
Motosiklet Platformu ile bir araya geldik ve 190 noktaya Motorcu Dostu Bariyer
yapılmasını belirledik.”
AVRASYA TÜNELİ’NİN SAĞLADIĞI AYRICALIKTAN MOTOSİKLET KULLANICILARI DA
FAYDALANACAK
Motosiklet kullanıcılarına bir
müjde daha veren Karaismailoğlu, “Boğaz geçişine önemli bir alternatif olan,
Kazlıçeşme ile Göztepe arasındaki güzergahta hizmet veren Avrasya Tüneli’nin
sağladığı ayrıcalıktan bundan sonra motosiklet kullanıcıları da faydalanacak.
Avrasya Tüneli’ni Ramazan Bayramı öncesinde, 1 Mayıs itibariyle, motosiklet
trafiğine açıyoruz” dedi.
Son dönemde özellikle gençler
arasında scooter ve elektrikli bisiklet gibi mikro hareketlilik araçlarının
kullanımının arttığını gözlemlediklerini belirten Karaismailoğlu, yurdun dört
bir yanında yeni bisiklet yollarının yapım çalışmalarına devam ettiklerini dile
getirdi. “Bu yolları daha da arttırmaya devam edeceğimizden kimsenin şüphesi
olmasın” diyen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, sözlerini şöyle
tamamladı:
“Bisiklet ve mikro hareketlilik
araçlarının yollarını metro ve tren hatlarına entegre ediyoruz. Şehirlerin
içerisinde araç trafiğinin yoğunlaşmasını engellemek adına bu tür çevreye
duyarlı modern ulaşım sistemlerini yaygınlaştırmak için yeni yatırım ve
teşviklerimize de devam edeceğiz.”