Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Aydın-Denizli Otoyolu’nun Kuyucak-Aydın arasındaki 70
kilometrelik son kesimini de trafiğe açtıklarını belirterek “Yolun tamamını
toplamda 163 kilometre uzunluğunda inşa ettik. Otoyolumuz sayesinde Aydın-Denizli
arasında trafik şartlarına göre 1,5 ila 2 saat süren yolculuk süresini 55
dakikaya indirdik. Zamandan 4,5 milyar lira, akaryakıttan ise 800 milyon lira
olmak üzere yıllık toplam 5,3 milyar lira tasarruf edeceğiz” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Aydın-Denizli Otoyolu’nun tamamının trafiğe açılışını
gerçekleştirdi. Bakan Uraloğlu burada yaptığı konuşmada, “Geçen yıl otoyolun
60. kilometresinde yer alan Kuyucak Kavşağı ile 140. kilometresindeki Kocabaş
Kavşağı arasında kalan 80 kilometre ana gövde, 13 kilometre bağlantı yolu olmak
üzere toplam 93 kilometrelik kesimini hizmete sunmuştuk. Şimdi kalan 70
kilometreyi de tamamlayarak otoyolumuzun tamamını trafiğe açmış olduk.
Otoyolumuzun tamamını 6 şeritli 140 kilometre ana yol ve 4 şeritli 23 kilometre
bağlantı yolu olmak üzere toplamda 163 kilometre uzunluğunda inşa ettik.
İnşallah önümüzdeki günlerde Sayın Cumhurbaşkanımızın da teşrifleri ile
yolumuzun resmi açılış törenini de gerçekleştireceğiz.” dedi.
“Aydın-Denizli Otoyolu
Bölgedeki Ulaşım Ağına Güç Kattı”
Bakan Uraloğlu, Aydın ve Denizli
illerinin Ege, Akdeniz ve İç Anadolu arasında köprü vazifesi gördüğünü
belirterek, “Özellikle ticari ve turistik trafiğin geçiş noktası olan
bölgemizin ulaşım altyapısı, daha önceleri hayata geçirilen İstanbul-İzmir
Otoyolu ve İzmir-Aydın Otoyolu ile önemli ölçüde güçlendirilmişti. Şimdi
Aydın-Denizli Otoyolu’nun tamamının trafiğe açılmasıyla bu bölgedeki ulaşım
ağımızın gücüne güç katmış olduk.” ifadelerini kullandı.
“2 Saat Süren Yolculuk
Süresini 55 Dakikaya İndirdik”
Otoyol güzergahının trafiğe
açılan ilk etabının Kocabaş’tan başlayıp, Pamukkale, Kumkısık, Sarayköy ve
Buharkent ilçelerini geçerek Kuyucak’a ulaştığını hatırlatarak, “Bugün hizmete
açacağımız 2. etap ise Kuyucak’tan başlayarak; Nazilli, Yenipazar ve Köşk
ilçelerini geçerek Aydın’da sonlanıyor. Otoyolumuz sayesinde; Aydın ve Denizli
arasında D-320 Devlet Yolu üzerinden 11 ilçe ve 46 adet sinyalize kavşak
geçerek, trafik şartlarına göre 1,5 ila 2 saat süren yolculuk süresini 55
dakikaya indirdik.” dedi.
Yeni İstihdam İmkanlarını
Artıracak
Ege Bölgesi’nin en önemli ihracat
merkezi konumundaki İzmir Limanı’na Denizli üzerinden sanayi ve tarım
ürünlerini çok daha kısa sürede nakledileceğini söyleyen Uraloğlu, “Yaz
aylarında turizme bağlı olarak artan yolculuk taleplerinin olduğu Pamukkale, Efes,
Didim, Kuşadası gibi önemli turizm merkezlerimize ulaşımı daha konforlu hale
getirmiş olduk. Bölgeyi ziyaret edecek ve konaklayacak yerli ve yabancı
turistlerimize çok daha rahat bir seyahat imkânı sağlamış olacağız. Ayrıca kısa
sürede daha fazla noktaya ulaşabilme imkânı, turistlerin bölgede daha fazla
zaman geçirmelerine ve farklı destinasyonları keşfetmelerine imkân tanıyacak.
Bölgeye yapılan yatırımların artmasına ve yeni turizm tesislerinin açılmasına
da öncülük ederek yeni istihdam imkanlarını da artıracak. Tıpkı, Denizli
ilimizden geçen ve Aydın Söke’den denize dökülen Büyük Menderes Nehri’nin bu
topraklara hayat vermesi gibi, bu yol da bölgemizin ekonomisine can suyu
olacak.” ifadelerini kullandı.
Zamandan 4,5 Milyar Lira
Tasarruf Edilecek
Bakan Uraloğlu, Aydın-Denizli
Otoyolu ile zamandan 4,5 milyar lira, akaryakıttan ise 800 milyon lira tasarruf
edileceğinin altını çizerek “Yıllık toplam 5,3 milyar lira tasarruf edeceğiz. Çevreye
zarar veren araçların karbon emisyonunu da 61 bin ton azaltarak doğanın
korunmasına katkı sağlayacağız.” açıklamasında bulundu.
“4 Yıl İçerisinde Yolumuzu
Tamamlayarak Trafiğe Açtık”
Aydın-Denizli Otoyolu projesinin
birçok dev ulaştırma yatırımı gibi kamu-özel iş birliği modeli ile hayata
geçtiğini belirten Uraloğlu, “Kamu-özel iş birliği bir yapım modeli olduğu
kadar aynı zamanda bir finansman modelidir. Yüksek maddi kaynak ihtiyacı
duyulan projelerin gerçekleşmesinde, kamu kaynağı kullanılmadan özel sektör
imkânları ve finansmanıyla yatırımların çok daha kısa sürede gerçekleşmesini
sağlıyoruz. Örneğin Aydın-Denizli Otoyolumuzun temelini 2020 yılı sonlarında
atmıştık. Yaklaşık 4 yıl içerisinde yolumuzu tamamlayarak trafiğe açtık. Eğer
bu model ile yapımını gerçekleştirmeseydik çok daha uzun bir yapım süresinden
bahsediyor olacaktık. 7 ile 20 yıl arasında tamamlanan projeleri kamu özel iş
birliği modeli ile 5 yıldan daha kısa sürelerde tamamlıyoruz.” dedi. Uraloğlu,
ayrıca 1915 Çanakkale Köprüsü ve bağlantı yolları projesinin yapım süresinin 5
yıl olarak öngörülmesine karşın 4,5 yılda tamamlandığını anımsattı.
Kamu-Özel İş Birliği Projeleri
ile Türkiye’ye Döviz Girişi Sağlanıyor
Kamu-özel iş birliği projelerinin
uluslararası rekabete açık ihaleler olduğunu belirten Uraloğlu, Türkiye’ye
döviz girişi de sağlamış olduklarını ifade ederek, “Örneğin iki gün önce yine
bu model ile ülkemize kazandıracağımız 120 kilometre uzunluğundaki Ankara-Kırıkkale-Delice
ve 122 kilometre uzunluğundaki Antalya-Alanya Otoyollarımızın yapımlarını
başlatacak sözleşmeleri de imzaladık.” ifadelerini kullandı.
İzmir-Antalya Arası 440
Kilometreye Düşecek
Aydın-Denizli Otoyolu’nun
ardından sonraki etaplarda yapılacak olan Denizli-Burdur ve Burdur-Antalya
otoyollarını da hayata geçireceklerini kaydeden Uraloğlu, “Tamamlandıklarında,
İzmir ile Antalya arasındaki 580 kilometrelik devlet yolu uzunluğunu 440 kilometrelik
otoyola çevireceğiz. İzmir’den Antalya’ya kadar daha hızlı, güvenli ve konforlu
kesintisiz bir otoyol ulaşımı sağlayacağız. Böylece İzmir’den Antalya’ya ulaşım
süresi 6-7 saatten 3-3,5 saate düşecek ve iki büyük turizm merkezi birbirine
daha da yaklaştırmış olacağız.” dedi.