Ulaştırma
ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, demiryolu ile gerçekleştirilen ihracatta
2024 yılı Ocak – Temmuz döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 13,2
artış yaşandığını duyurarak, 1,2 milyon ton ihracat yükü taşındığını söyledi.
Söz konusu taşımanın 1 milyon 32 bin tona denk gelen yüzde 86’lık diliminin
İstanbul ve çevre illerinden gerçekleştirildiğini bildiren Bakan Uraloğlu,
ihraç edilen ürünlerin başında otomotiv yedek parçası, tekstil ürünleri, gıda,
elektronik ürünler, kimyasal ürünler, çimento ve inşaat malzemelerinin
geldiğini kaydetti.
Ulaştırma
ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 2024 yılı Ocak – Temmuz dönemine ait
ihracat amaçlı taşınan yük verilerini paylaştı. Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin
demiryolu taşımacılığında önemli bir ivme kazandığını vurgulayarak, “Ülkemizin
ihracat taşımacılığında demiryolu kullanımının her geçen yıl arttığını görüyor,
artan ihtiyacı karşılamak için Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın
liderliğinde çevreci ve ekonomik yönleri ile öne çıkan demiryolu taşımacılığını
ve ulaşım altyapımızı geliştirmek için durmadan çalışıyoruz. Neredeyse yüz
yıldır el değmemiş konvansiyonel hatları da yeniledik. Organize sanayi
bölgelerimizi, fabrikalarımızı ve limanlarımızı demiryolu ağımıza bağladık.”
dedi.
“7
Ayda 1,2 Milyon Ton Yük Taşındı”
Bakan
Uraloğlu, demiryolu taşımacılığının hem hız hem de kapasite açısından
Türkiye’nin ihracat potansiyelini arttırdığını belirterek, "2024 yılının
ilk 7 aylık döneminde 1,2 milyon ton ihracat taşıması gerçekleştirerek geçen
yılın aynı dönemine göre yüzde 13,2 artışla rekor kırdık. Türkiye’nin demiryolu
taşımacılığının gelişen kapasitesi, önümüzdeki yıllarda ihracat hacmini daha da
artıracak. Demiryolu ile gerçekleştirdiğimiz ihracat, ülkemizin ekonomik
büyümesinin önemli bir unsuru. Hedefimiz, bu ağları genişleterek, Avrupa'nın
ticaret hatlarında Türkiye’nin stratejik rolünü daha da pekiştirmek."
ifadelerini kullandı.
“İhracatın
Yüzde 86’sı İstanbul ve Çevre İllerden”
Demiryolu
taşımacılığında İstanbul ve çevre illerinin önemli bir rol oynadığını kaydeden
Bakan Uraloğlu, “Söz konusu taşımaların yüzde 86’sına denk gelen 1 milyon 32
bin tondan fazla yük, İstanbul ve çevre illerden taşındı. Bunun yanı sıra
İzmir, Eskişehir, Ankara ve Sivas gibi illerimizden de ihracat ürünlerini
Avrupa’ya ulaştırıyoruz.” dedi. Uraloğlu, bu taşımaların Türkiye'nin lojistik
gücünü ve demiryolu taşımacılığının ihracattaki önemini ortaya koyduğunu
belirterek, Avrupa ile bağlantısallığı sağlayan demiryolu bağlantılarının hem
ekonomik hem de çevresel açıdan büyük katkılar sunduğunun altını çizdi.
“Türkiye
ve Avrupa Arasında İşlettiğimiz Günlük En Az 8 Yük Treni Avrupa’ya Kesintisiz
Ticareti Sağlıyor”
Bakü-Tiflis-Kars
(BTK) demiryolu hattının faaliyete geçmesiyle Türkiye’nin Asya ve Avrupa
arasındaki ticaret köprüsü olma rolünün daha da güçlendiğini vurgulayan
Uraloğlu, altyapı iyileştirmeleri ve Avrupa ile Orta Asya demiryolları
arasındaki işbirliği anlaşmalarının Türkiye’nin ihracat taşımacılığında daha
fazla söz sahibi olmasını sağladığını belirtti. Türkiye'nin demiryolu
taşımacılığında Avrupa ile olan bağlarının giderek güçlenmesi ve bu alandaki
ihracat yönelimlerinin stratejik önemine değinen Uraloğlu, "Türkiye ve
Avrupa arasında işlettiğimiz günlük en az 8 yük treni Avrupa’ya kesintisiz
ticareti sağlıyor. İhraç edilen ürünlerin başında otomotiv yedek parçası,
tekstil ürünleri, gıda, elektronik ürünler, kimyasal ürünler, çimento ve inşaat
malzemeleri gibi ürünler geliyor. Bu taşımacılık altyapısı sayesinde sadece
maliyet avantajı değil, aynı zamanda çevre dostu ve sürdürülebilir bir
taşımacılık modeli sunuyoruz." dedi.
Demiryolu
ile taşımacılığın daha çevre dostu bir seçenek olarak öne çıktığını vurgulayan
Bakan Uraloğlu, sera gazı azaltımını ve rekabetçiliği hedefleyen Avrupa Yeşil
Mutabakatına uyum sağlamak ve Türkiye’nin 2053 net sıfır emisyon hedeflerine
ulaşmak için demiryolu taşımacılığının kilit rol oynayacağını vurguladı.