İzmir-İstanbul Otoyolu Balıkesir kesimindeki inşaatı
ziyaret ederek incelemelerde bulunan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı M. Cahit Turhan,
burada yaptığı konuşmada, İstanbul-İzmir Otoyolu'nun Marmara Bölgesi'ni
Ege Bölgesi'ne, Batı Akdeniz ve Batı Anadolu Bölgesi'ne bağlayan önemli ulaşım
akslarından biri olacağını ifade etti.
Projenin yapım çalışmalarının 2010'da başladığını
anımsatan Turhan, "2019 yılına geldik, tamamlanma aşamasındayız.
Önümüzdeki günlerde projemizin tamamını inşallah hizmete açacağız. Bugüne kadar
projemizde, geçtiğimiz yıllarda 201 kilometresi ana gövde, 33 kilometresi de
bağlantı yolu olmak üzere hizmete açılmıştı. Önümüzdeki günlerde ise 183
kilometresi ana gövde, 9 kilometresi de bağlantı yolu olmak üzere toplam 192
kilometrelik kesimi hizmete açacağız." diye konuştu.
Turhan, İstanbul-İzmir arasındaki toplam uzunluğunun 404
kilometre olduğunu belirterek, şöyle konuştu:
"Bunun 20 kilometresi bu proje kapsamı dışında, Bursa
çevre yolu kapsamında yapılmıştı. İstanbul-İzmir arasındaki yaklaşık 515
kilometrelik mevcut devlet yolunu 404 kilometreye düşürecek olan bir otoyol
projesi olacak. Mevcut yol, iktidarımızın bölünmüş yol çalışması programının
ilk yıllarında, 2000'li yılların başında tamamlanarak hizmete alınmış olan bir
projeydi. Ülkemizin gelişmesi, büyümesi ve buna bağlı olarak yollarımızdaki
artan trafik hacminin daha güvenli, daha konforlu ve daha ekonomik bir şekilde
(aktarılacağı) yüksek standartlı bir yol yapmak amacıyla bu projeyi hayata
geçiriyoruz."
"3,5
saatte İstanbul'dan İzmir'e ulaşma imkanı olacak"
Proje sayesinde sürücülerin zaman ve akaryakıt
tasarrufunda bulunacağını vurgulayan Turhan, şunları kaydetti:
"Mevcut yolumuz, şu anda İstanbul-İzmir arasındaki yol
8,5 saatte kat edilebiliyordu. Yani ortalama trafiğin hızı 40-45 kilometre
arasında alınabiliyordu. Yeni yaptığımız bu yol, 404 kilometrelik
İstanbul-İzmir Otoyolu ile normal şartlar altında, uygun işletim şartlarında
3,5 saatte İstanbul'dan İzmir'e ulaşma imkanı olacak. Bu da yol kullanıcılarına
önemli bir ekonomik katkı ile zaman ve akaryakıt tasarrufu sağlayacak ve bu
güzergahta özellikle ülkemizin sanayi mamullerinin, tarım ürünlerinin gerek
yurtiçi gerekse yurtdışına nakliyesinde de önemli imkan ve kolaylıklar sağlayacak."
Turhan, proje için bugüne kadar 7 milyar dolar harcama
yapıldığını hatırlatarak, şöyle devam etti:
"2,5 milyar lira da idare tarafından kamulaştırma
işlemleri için harcanmıştır. Bugüne kadar burada çalışılan süre içinde
şantiyede ortalama 5 bin kişi iş imkanı bulmuştur. Proje tamamlandığında, yapım
çalışmaları bittiğinde bu projenin bakım ve işletme hizmetlerinde bin kişiye
yakın insanımız istihdam edilecektir. Bu projenin bu manada hem ulaşım hizmeti
hem de istihdama, ekonomimize önemli katkılar sağlayacağı bu rakamlardan
görünmektedir. İnşallah önümüzdeki günlerde proje tamamlanıp hizmete
açıldığında bahsettiğim fayda ve ekonomik tasarrufu yol kullanıcıları yaşayacak
ve bunlardan faydalanmış olacaklardır."
Bakan Turhan, proje için harcanan 7 milyar
dolarlık finansmanın, projeyi yapıp işletecek görevli şirket tarafından
karşılandığını, bunun için bir kamu kaynağı kullanılmadığını sözlerine ekledi.